Az én mozim, Uránia

Szomorú híreket kaptam ma otthonról, szinte fáj a lelkem, hogy azt hallom, hogy a mozimat ahol, egykor dolgoztam, nem támogatja a város vezetés tovább. Levették a kezüket arról a szimbolikus helyről, ami Pécs egyik szimbóluma, az én mozim, Uránia.
Mindig szoktam mondani, hogy kész történelem maga az épület, ha a falak mesélni tudnának, érdekesebbnél, érdekesebb történeteket mondanának el.
 A második legrégibb mozi, az Uránia Mozi 1935-ben épült Weichinger Károly tervei alapján bauhaus stílusban. A mozi 2001-től az országos ArtMozi-hálózat tagja és az Europa Cinemas hálózat is a tagjai közé választotta.
Rengeteg rendezvény szintere volt: filmfesztiválokat, koncerteket, köztük említhettem a Kispál és a Borz év végi koncertjeit, Drogprevenciós napok, Francia filméjszaka,délelőtti vetitések iskolásoknak....stb....


Mai válasz levelem:
"Sajnálom ezeket a híreket, számomra a legszebb időket hozta el a mozi, sok emlék és sok jó barát, köt a mozinkhoz.Olyan hely, ahol a falak mesélnek, szinte hallani lehet, és szomorú számomra, hogy a város vezetés, hagyja elveszni ezt a csodát...  Az Uránia Mozi több mint egy mozi, magában foglalja, a családunkat is, a mozis családot. Azokat az éveket, amit együtt töltöttünk, együtt dolgoztunk, ahol együtt szervezkedtünk egy-egy esemény előtt. Szégyen és szomorúság vegyül bennem, ha arra gondolok, hogy a kultúrára ma nincs elég pénz, tér, lehetőség....Kérdem én hova fejlődik így majd a társadalmunk, hová fejlődnek a gyerekeink, amikor nem tudjuk majd elvinni őket arra a helyre, ami nekünk is fontos...
Sok erőt kívánok...Klári


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése